Tijdsbesteding
Lesrooster
16 lesuren gemiddeld per week
Maandag, dinsdag en donderdag tussen 9u en 16u
Woensdag van 9u tot 12u en van 12u30 tot 14u
Vrij op woensdagnamiddag en vrijdag
Maandelijkse mededeling van lessen, uren,
lokalen en activiteiten
Eerste semester
Sport in de wereld
Geopolitiek van sport
Sport en marketingcommunicatie
Sport en communicatiemanagement
Sport en management
Sport en recht
Sport en visueel management
Sport en economie
Tweede semester
De parate kennis van Engels en Frans frissen we op. Optioneel kan je ook je Spaans bijspijkeren.
Zo bereiden PG SPORT'ers zich optimaal voor op hun loopbaan en hun nakende sollicitatiegesprekken in een meertalige sportbusinessomgeving.
Wie is Jos Verschueren, de programmadirecteur?
Docenten en gastsprekers
5 Modules en capita selecta
1. Sport als commercieel-economisch werkterrein
Sport en economie - 8 SP - Gastdocenten
Sport en marketingcommunicatie
8 SP - Marko Heijl
Geopolitiek van de sport
4 SP - Hans Vandeweghe
Strategische sportmarketing in een digitale omgeving
3 SP - Liesa Coulleit
4 SP - mr. Geraldine Mattens, dr. An Vermeersch,
dr. Stefaan Van Den Bogaert
2. Sport en management
4 SP - Rudy Heylen
Sport en people management
4 SP - Rudy Heylen, (ov) Rik Snoeckx
3. Sport en communicatie
businesscommunicatie
4 SP - Christian Deglain, Bram Cops
Sport en visueel management: concepten, social media, cross media (AI, GDPR, VR, ...)
3 SP - Dirk Goossens, Sarah Van Dingenen, Frank Nicolaï
4. Sport en meertalige communicatie
3 SP - William Fenton
Sport-Frans (Division d’Honneur, Première Division) - 3 SP - Katrien Lannoy
Sport-Spaans (División de Honor, Primera División) - Facultatief - Julián Chérot
5. Sport en ondernemerschap
6 SP - Kristof Ooms (Vlajo), Jos Verschueren, Thanée Herregodts
Capita selecta BESW
Sport@VUB - Dixie Vandewiele, diensthoofd Sportinfrastructuur Vrije Universiteit Brussel
Vakgroep BESW
Sport en Ontwikkeling
- Prof. dr. Marc Theeboom et al.
Sport en Kwaliteitsmanagement
- Prof. dr. Jo Van Hoecke et al.
Sport en Lifestylemanagement
- Prof. dr. Paul Wylleman et al.
Sports Policy factors Leading to International Sporting Success (SPLISS) - Prof. dr. Veerle De Bosscher et al.
Wacht niet langer!
Infodagen PG SPORT™
Welkom op LIVE(!) infodagen op de VUB!
• Zondag 4 september van 9 tot 16 u
Tot dan, tot PG SPORT!
Nog sneller?
Je wil niet wachten tot de volgende infodag?
Je wil nu al kennismaken met PG SPORT™ voor academiejaar 2022-2023?
Aarzel dan niet af te spreken met Jos Verschueren voor een persoonlijk kennismakingsgesprek en/of kennismakingsles PG SPORT™ op de VUB.
PG SPORT™ in de pers
De sponsors van de Rode Duivels (Koerierbedrijf GLS, warenhuisketen Carrefour en chocoladefabrikant Côte d’Or) hebben alledrie aangekondigd dat ze geen klanten en gasten zullen meenemen naar het WK voetbal in Qatar dit najaar. Waarom doen ze dat? We vragen het aan Marko Heijl, lector Sportmarketingcommunicatie aan het Postgraduaat Sportmanagement aan Vrije Universiteit Brussel.
Interview van Radio 1 met Jos Verschueren als directeur van de opleiding naar aanleiding van de vierde editie van de Soudal Brussels Universities Cyclo Cross op de campus van de VUB en ULB op zondag 13 februari 2022 (originele opname).
Marko Heijl (52) is een sportmarketingspecialist. Vier dagen per week is hij de PR en sponsorverantwoordelijke van SOUDAL. Op woensdag doceert hij het vak sportmarketingcommunicatie aan het Postgraduaat Sportmanagement aan Vrije Universiteit Brussel.
Hij was acht jaar handbalprof in Frankrijk, speelde 94 keer voor de Red Wolves en is nu coach van de beloften van Tongeren. “Ik heb een lotje uit de loterij getrokken”, zegt Bram Dewit (alumnus PG SPORT™), die vlak na zijn geboorte te vondeling werd gelegd en pas anderhalf was toen hij als adoptiekind naar België kwam.
Interview met Jos Verschueren op "Sportknowhowxl.nl" over deze 'eigenwijze universitaire bovenopleiding': “Het duurt één jaar en ik noem het graag een bootcamp, omdat het enorm intensief is. Je krijgt twee keer tien weken les. In die weken draai je 18 tot 24 uur, naast de opdrachten die je thuis moet uitwerken.”
Toen Lionel Messi gisteren uit zijn privéjet stapte in Parijs, hield de voetbalminnende wereld zijn adem in voor dé transfer van de eeuw. Meteen zette zijn nieuwe voetbalclub PSG een hele marketingmachine in gang, met alle toeters en bellen die beschikbaar waren. "Een transfer is veel meer dan een transfer alleen", zegt expert Jos Verschueren. Maar hoe komt dat toch?